Het KDP-project van (o.a.) Van Peursen, ‘Linking Syriac Liturgies’, draait om de ontsluiting van Syrische liturgische bronnen die inzicht verschaffen in de wisselwerking tussen liturgie, identiteit en cultureel erfgoed van Syrische religieuze gemeenschappen.
Het nu door het ministerie gehonoreerde projectvoorstel gaat over Database Driven E-Learning (DaDEL); tegenvallende studieresultaten voor de vakken Klassiek Hebreeuws en Koinè Grieks worden tegengegaan door ‘het ontwikkelen van adaptieve hypermedia, oftewel in het ontwikkelen van online leermaterialen waarin de theoretische kennis verworven wordt op basis van concrete teksten én waarin de oefeningen ‘meegroeien’ met de student.’
Het gesignaleerde probleem is namelijk dat de vakken in de huidige vorm niet aansluiten bij de leerstijlen van de studenten. De nieuwe online leeromgeving die nu ontwikkeld wordt kan de vorderingen van studenten monitoren, waardoor het voor docenten mogelijk wordt om het onderwijs actief aan te passen aan de resultaten.
Meer informatie
Zie voor meer informatie over alle gehonoreerde projectvoorstellen het nieuwsbericht bij SURF.